Info om fylkesmønstringen i Akershus 2017

Fylkesmønstringen finner sted på Lillestrøm kultursenter, rett ved togstasjonen. Datoen er fredag 21. april til søndag 23. april.

Fylkesmønstringen finner sted på Lillestrøm kultursenter, rett ved togstasjonen.

Datoen er fredag 21. april til søndag 23. april.

Her kommer 709 deltakere til å møtes for å representere hjemkommunen sin.

Du kommer altså til å oppleve tre dager spekket med masse spennende kulturinnslag fra hele fylket!

Et par praktiske ting som vi vil be om:

Sceneinnslag:
Scenetiden pr. innslag er max. 5 minutter. Vi må be om at alle respekterer dette, da dette er en nødvendighet for at vi i det hele tatt skal bli ferdig i løpet av disse tre dagene. Så ta tiden på en øvelse, og vær sikker på at du/dere er innenfor grensen.

Video/utstilling:
Alle videoer og utstillingsgjenstander skal sendes eller leveres så fort som mulig til Akershus musikkråd, v/Roy Botten, Trondheimsveien 50E, 2007 Kjeller. Noen lokalarrangører har tatt på seg ansvaret for å koordinere dette i kommunen, men hvis du ikke har hørt noe må du få levert, eller sendt inn selv snarest! Det vi ikke har mottatt før 4. april, får dessverre ikke være med på mønstringen!

Kunstutstillingen er åpen hele helgen. Den offisielle åpningen vil være fredag 21. april kl. 19.30 Det er mulig å hente kunstverket ditt etter juryavgjørelsen kl. 20.00 søndag 23. april. Resterende kunstverk kan hentes hos Akershus musikkråd i Trondheimsveien 50E, 2007 Kjeller.

Videoen vil vi ha inn som en original avi-fil eller høyoppløselig mpeg-4 på en minnepenn, eller sendt til roy.botten@musikk.no på f.eks filemail.com til nedlasting.

Vi opplever ofte at det er veldig mange forskjellige dataformater som blir brukt, så vær sikker på at det du sender i fra deg, kan spilles av i høy oppløsning i Windows mediaplayer.

Er det en dato eller tidspunkt som absolutt ikke passer for dere, må dere gi beskjed til oss med en gang! Vi har fra og med 7. april ingen som helst mulighet til å etterkomme ønsker om å forandre tidspunkt på innslagene.

Sceneprøver:
To timer før hver forestilling vil det bli arrangert sceneprøver. Alle deltakere som skal opptre på scenen får mulighet til å finjustere både lyd og lys, slik at sceneforholdene skal bli optimale.

Dere registrerer dere i sekretariatet minst et kvarter før sceneprøver starter. Altså: Skal dere opptre kl. 15.00, er det sceneprøver kl. 13.00 og dere møter i sekretariatet senest kl. 12.45. 

Det er en eneste forestilling som er litt annerledes i forhold til sceneprøver, og det er første forestilling med band/rock, som starter klokken 20.00 på fredag 8. april. Her trenger vi litt ekstra tid på lydprøver, slik at vi oppfordrer band som skal spille da om å møte i sekretariatet kl. 16.45, og lydprøver starter kl. 17.00. Dette gjelder altså kun denne ene forestillingen på fredag. Til alle andre forestillinger møter dere i sekretariatet 2 timer og ett kvarter før forestillingen deres starter.

Vi stiller med backline på mønstringen og det vil i utgangspunktet ikke være anledning til å ta med egne forsterkere eller trommesett, unntatt i veldig spesielle tilfeller (storband i Teatersalen etc). Instrumenter (gitarer, basser, trompeter osv..), må dere selvsagt ta med selv.

Utstyr som vil være tilgjengelig:

  • laptop hos tekniker, prosjektor
  • Flygel i Teatersalen
  • Trommesett med dobbel basstromme-pedal og godt med cymbaler på Connect
  • Flere forskjellige bassforsterkere (combo og topp/amp) på Connect
  • Forskjellige gitarforsterkere (combo og topp/amp) på Connect
  • Stagepiano og keyboard der det er behov

Hvis noen absolutt må ha noe annet utstyr, så send en mail til roy.botten@musikk.no i god tid, senest 25. mars.

 

Arrangører/sceneteknikk

Vi håper at så mange som mulig av dere som skal være arrangører har mulighet til å møte fredag morgen den 21. april kl. 12:00. (dette gjelder kun arrangører/scene, ikke konferansierer og nettredaksjon).

Det er viktig at så mange som mulig kommer tidlig på mønstringen, da det er mange oppgaver som skal løses i løpet av fredag formiddag. Alle arrangører vil bli kontaktet på egen epost eller via facebook.

Konferansierer får en egen workshop hele helgen med mentorer som vil hjelpe dere, og fordele forestillinger dere skal opptre på. Dere får egen info om dette.

Nettredaksjonen blir kontaktet av nettredaktør via epost/facebook. Det er også ønskelig at så mange som mulig av dere har mulighet til å stille rett etter skoleslutt på fredag.

Ellers er det bare å ta kontakt hvis det er noen spørsmål eller ting vi kan hjelpe til med.

Så snakkes vi ved mønstringen. Lykke til!!

 

 

OPPMØTE OG REGISTRERING
Alle deltakere møter i sekretariatet med det samme dere ankommer for registrering. Vi skal sørge for å merke veien til sekretariatet godt…. Her vil dere få utlevert deltakerbevis og få praktiske opplysninger. Dere trenger ikke å være til stede hele helgen på mønstringen, det holder at dere registrerer dere 15 minutter før lydprøven deres starter.
Det er veldig viktig at vi vet at dere har ankommet så tidlig som mulig. Dette gjelder for absolutt alle deltakere, også for band og kunstnere…. Vanlig publikum kjøper billett ved forhåndssalg eller i inngangen, og trenger ikke møte i sekretariatet.

Når det gjelder kunstnere, så skal dere ikke opptre noen steder eller møte til noe spesielt tidspunkt. Men dere får selvfølgelig gratis inngang på alle forestillinger hele helgen. Husk å registrere dere i sekretariatet når dere ankommer.

HVILKEN FORESTILLING SKAL VI OPPTRE PÅ?
Programmet med forestillinger og tidspunkt vil bli lagt ut fortløpende på nettsiden http://ukm.no/akershus/program . Det kan skje forandringer underveis, så ta en titt ca. 8. april for eventuelle oppdateringer.
HVA SKAL DERE HA MED DERE?
Vi stiller med backline til bandene, altså trommer og forsterkere. Vi vil også ha keyboard m/midi tilgjengelige. I Teatersalen står det flygel og det vil være stagepiano tilgjengelig også. Vi stiller også med alt av mikrofoner, både på stativ, trådløse og mygger. Personlige instrumenter og lignende må dere ha med selv.
JURY
Vi har 3 jurymedlemmer som følger hver eneste forestilling og ser på hvert eneste kunstverk og film. De vil plukke ut innslag som får representere Akershus på UKM Festivalen i Sandnes i juni. Juryens kjennelse kommer rett etter at avslutningsforestillingen er ferdig på søndag. Vi vil også legge ut info om hvem som skal representere Akershus på nettsidene til UKM.no, Akershus musikkråd og på UKM Akershus sin side på Facebook

 

HVA FOREGÅR PÅ DE FORSKJELLIGE STEDENE?
Teatersalen: Lette musikalske uttrykk, dans, diverse innslag.
Connect: Band og tyngre musikalske innslag, rap og noe sang. Videoforestilling søndag kl. 16.00
Black Box/Universet: Kunstutstilling åpen fra fredag til søndag. Offisiell åpning fredag 21. april kl. 19:30

BILLETTPRISER
Billetter kr. 90,- Pr. dag. Festivalpass hele helgen kr. 120,- Alle priser er eks. billettavgift. Barn under 7 år gratis.

Dette gjelder selvsagt bare for venner og foreldre. Alle deltakere slipper gratis inn!

Forhåndssalg av billetter på Lillestrøm kultursenter sine hjemmesider:

Det blir også solgt billetter fra billettluka i hele helgen.

OBS!! ALLE som har deltatt på en lokal mønstring (og ikke gått videre) kommer GRATIS inn på alle forestillinger hele helgen!! Vi har et eget bord i foajeen hvor du får et armbånd som gir gratis inngang hvis navnet ditt står på deltakerlisten fra en kommunemønstring.

LYDFILER?
Alle dere som skal danse/synge etter ferdig musikk: Husk å ta med en godt merket minnepenn (med navn på innslag og hvilken låt) på sceneprøvene. Denne leveres til tekniker. Det kan lønne seg å ta med en ekstra minnepenn i reserve. Vi har ikke mulighet til å spille av fra Ipod, Iphone, andre mobiltelefoner eller mp3 spillere!

OPPFØRSEL
Vi oppfordrer deltagere og publikum i Teatersalen om ikke å springe ut og inn av dører, eller holde et generelt for høyt støynivå under andres innslag. Husk å respektere de som står på scenen!

Dette gjelder selvfølgelig ikke for bandscenen på Connect! Der skal det være trøkk og jubel!

Fylkesmønstringen 2017 i Akershus er et samarbeid mellom Akershus musikkråd, Lillestrøm kultursenter og Skedsmo kommune.