VELKOMMEN TIL UKM FESTIVALEN 2024!!

Velkommen!

Deltagerinfo del 2 26-27.april 2024

Gratulerer igjen som deltager på UKM fylkesfestivalen i Agder. Håper du gleder deg, og snart er klar for å ta turen til Evje og Otrahallen. Vi som arrangører skal gjøre vårt ytterste for at denne helgen skal bli full av gode opplevelser.

Praktisk informasjon

Sted: Otrahallen og Setesdal videregående skole
tid: 26.-27. april 2024
Innsjekk fredag: fra kl 16:00 og senest kl. 18:00
Innsjekk lørdag: fra kl 09:00

Deltagere

Over 300 ungdommer er videresendt fra hele Agder. 90 innslag på scenen, 48 kunstnere, 5 filmer, 27 arrangører, 10 konferansierer og 17 i media.
Det er en fantastisk mulighet å bli plukket ut for å delta. Vi som arrangører legger til rette for at dere skal få en fin opplevelseshelg som fylles med aktiviteter, forestillinger, måltider, show og sosiale treffpunkter. Her er det mulighet for spennende møter, knytte nye vennskapsbånd og egenutvikling.

Ledere

Alle kommuner som har meldt inn overnatting har med seg en eller flere voksne ledere. Lederne er deres nærmeste støttespillere denne helgen. De sover sammen med dere i klasserom på skolen og har hovedansvar for å følge dere opp og ta vare på dere på best mulig måte.

Arenaer

Vi benytter tre arenaer denne helgen.

  • Setesdal videregående skole: kun brukt til overnatting for de som har meldt dette inn til sin kommunekontakt.
  • Kantina til Setesdal videregående skole: Her skjer all servering. I tillegg blir kantina brukt til biscene for innslag som bruker flygel, samt kunstworkshop og samlingssted.
  • Otrahallen: forestillinger, kunstutstilling samt Gamezone med mer

Alle arenaer ligger i umiddelbar nærhet til hverandre.

Publikum

Om du kjenner noen som har lyst til å komme på lørdag og få med seg magien er det veldig flott! Vi ønsker oss full sal og stormende jubel. Festivalen er gratis, vi har heller ikke billetter.

Vi gjør oppmerksom på at dette er festival uten sitteplasser. Om noen har behov for noe å sitte på når de skal se forestillinger må de ta dette med selv (fluktstol, pute eller lignende)

Oppsett på forestillinger legges ut på www.ukm.no/agder 13.april(med forbehold om endringer).

Linjesjekk, lydprøver og scener

Deltagerne i hver forestilling er satt opp alfabetisk og ikke etter hvilken rekkefølge de skal opptre. Alle som skal opptre i forestilling 1 møter samtidig, det samme gjelder for 2 og 3. Det vil si at om du er satt opp i forestilling 1 møter du i hallen kl 09:00. Forestilling 2 møter kl 13 og forestilling 3 møter kl 17.

I år tilbyr vi kun lydprøver med solister som skal synge med husband. Dette skjer på fredagen, og alle solister har fått beskjed om det. Alle andre innslag får en såkalt «linje/lydsjekk».

Otrahallen vil være innredet med tre forskjellige scener. En for band, solister med husband og større musikalske innslag. En for danseinnslag og en mindre mobil scene for blant annet litteratur.

Vi starter forestillingene med innslag fra musikkscenen, så forflyttes publikum til dansescenen, mens det foregår linje/lydsjekk på de neste innslagene på musikkscenen. Slik fortsetter det gjennom dagen.

Teknisk utstyr

Alle tekniske behov skal være kartlagt på forhånd. Dette følger innslaget ditt slik du meldte det på UKM lokalt. Om det er noe du føler du skulle meldt fra om kan du gjøre det til produsenten så fort som mulig. Kontaktinformasjon til han finner du nederst i dette skrivet. Husk evnt. rekvisitter, egne instrumenter og liknende du er avhengig av i opptredenen din.

Vi stiller full backline. Det vil si trommesett, el-piano, forsterkere samt flygel på flygelscenen Det vil si at dere må ta med egne gitarer, bass, trommestikker, teatereffekter og tissue.

Overnatting/måltider

Påmelding til overnatting er nå stengt. Har du ikke meldt inn dette behovet så møter du opp lørdag kl 09:00 for registrering.

Overnatting skjer på skolen og deles inn i kommune/regionvis. Lederne skal ligge på samme klasserom som sine deltagere. Det er leid inn våkne brann/nattevakter.

Det blir fellesmåltider, og all bespisning skjer i skolens kantineområde. Vi tar hensyn til alle allergier etc som er meldt inn i vårt arrangørsystem.

Fredag serveres det to måltider, middag og kvelds. Lørdag frokost, lunsj for de som overnatter og felles grilling for alle midt på dagen. For de som overnatter til søndag blir det kveldsmat.

Det finnes en kiosk på området som selger noe snacks samt en Joker butikk og en bensinstasjon litt lengre ned i gata.

Pakkeliste for de som skal overnatte

  • Sovepose (ikke mulig å låne, så viktig å huske)
  • Liggeunderlag (og evnt pute) (ikke mulig å låne, så viktig å huske!)
  • Toalettsaker og håndkle
  • Det dere evnt trenger for å opptre
  • Evnt medisiner om du bruker det
  • Lommepenger (om du vil kjøpe noe i kiosken eller på Joker’n)
  • Drikkeflaske
  • Filmskapere, dansere og andre med playback filer (som ikke skal benytte seg av husband) bør ta med backup av musikk/film på minnepenn.
  • mobillader

NB: unngå å ta med mye verdisaker da dette oppbevares på eget ansvar (eventuelt tap dekkes ikke av arrangør)

Vi stiller låsbart rom til instrumenter, pc’er og kamera som brukes i produksjon.

Reiseforsikring

Det er viktig at alle deltagere og ledere har gyldig reiseforsikring. Dette er dere selv ansvarlig for å skaffe.

Dusjer og garderober

Det finnes noen ytterst få garderober med mulighet for dusjing

Ordensregler

  • Det skal være ro i soveområdene fra 24.00, absolutt nattero og i seng fra 01.00
  • Alle må møte presis til prøver, forestillinger og arrangementer
  • Bruk av rusmidler er forbudt og medfører hjemsendelse for egen regning
  • Respekt og toleranse skal prege festivalen. Det skal være rom for ulike meninger, livssyn og væremåter, og alle skal føle seg trygge på festivalen. 

NB! På grunn av brannfare er det ikke lov å lade mobilen inne i sovesalen på natta. Det vil være tilgang til å lade ute hos nattevaktene, men begrenset antall. På dagtid er det også noen muligheter i sekretariatet. Planlegg godt!

Dokumentasjon

Vi dokumenterer det som skjer på UKM gjennom www.ukm.no og sosiale medier.

Det er to grunner til at vi tar bilder og film: vi vil gi deg gode bilder og filmer du kan dele med venner og familie og vi vil vise andre hva UKM er. Vi tar blant annet stemningsbilder, scenebilder, backstagebilder og gjør intervjuer og lager små filmer som viser hva fylkesfestivalen er for noe. Vi legger ikke ut bilder, videoer som er pinlige eller setter deltagerne i et dårlig lys.

Er du i etterkant misfornøyd over noe som er publisert kan du når som helst be oss om å slette ting.

Vi vil ikke ha filmer og bilder på UKM.no som du er misfornøyd med, og sletter alt vi kan så fort som mulig. Send en e-post til slettmeg@ukm.no (husk å sende med lenke til det du vil ha slettet – da kan vi hjelpe deg enda raskere).

Har du reservert deg mot å bli tatt bilde/film av når du meldte deg på UKM, så respekterer vi selvfølgelig dette.

Se utfyllende info om alle involverte i neste innlegg.

Harald Stensland: sceneprodusent
mobil: 909 75 600
e-post: harald.stensland@agderfk.no
Svarer på alt som har med sceneproduksjon og flerkamera
Tonje Eikrem Jacobsen: ansvarlig arrangør
mobil: 473 81 761
e-post: tonje.eikrem.jacobsen@agderfk.no
Svarer på alt det andre…