Oversikt over arrangører og backstage

Her vil dere se hvilke roller dere har fått som arrangører og backstage.

Det kan være mulighet for å bytte, men dette må avklares på forhånd.

Bytting/endring av oppgaver eller oppmøtetid.

Dersom noen ikke vil ha oppgaven de er tildelt, tar de kontakt med Emelie på 98027111. Så kan en ta en runde. Det prøvd å gitt oppgaver basert på ungdommenes ønsker, og vurdering fra oss voksenarrangører hvor vi mener de kan gjøre en god jobb.

Om noen har behov for annet oppmøtetid, kan de også ta kontakt. UKM skal ikke gå utover skole, og ingen har lov å forlate skole for å jobbe med UKM uten avklaringer med sin lærer. Så er det viktig å minne på ansvaret alle har – Det er forventet at ungdommen tar ansvar, og gjør sin jobb.

Her kommer beskrivelse hva hver enkelt oppgave skal gjøre.

Lysteknikk.

Base: Aulaen | Oppmøte: Så tidlig som mulig fredag etter skoletid. De med mer ansvar får beskjed om annen tid. Lørdag må en møte opp 11:00.

Ansvaret for: lysspot, bevegelige lys, faste lys og røykmaskin. De skal ha dialog/innhente info med alle som skal opptre på scenen, hvilken lysprofil de ønsker.

Lydteknikk.

Base: Aulaen | Oppmøte: Så tidlig som mulig fredag etter skoletid. De med mer ansvar får beskjed om annen tid. Lørdag må en møte opp 11:00.

Ansvar for: Lydmikser, mikrofoner (faste og trådløse) monitormikser, playback.

Ansvar for prosjektorer.

Base: Aulaen | Oppmøte: Torsdag etter skoletid, jobbe med innhold og utforming av power pointene. Så tidlig som mulig etter skoletid fredag. Lørdag må de komme til kl. 12:00.

Ansvar for: sidelerret, baklerret, hovedlerret og lerret i foaje (gangen). De må også bistå med utforming og innhold.

Scenearbeidere.

Base: Aulaen | Oppmøte: Så tidlig som mulig etter skoletid fredag. Lørdag må de komme til kl. 11:00.

Ansvar for: Ha oversikt over sceneprogrammet – ha kontroll over hvor utstyret er, og når det skal inn.  Ha utstyret inn og ut etter hvert innslag.  

Arrangører.

Base: Foajeen (gangen) | Oppmøte: De som har anledning kan komme etter torsdag skoletid, ellers så tidlig som mulig på fredag. På lørdag må de komme kl. 12:00.

Ansvar for: Være Emelie sine bistandspersoner. Det betyr alt fra å sørge for god stemning, bistå hvor andre trenger hjelp, holde orden, dekorering, osv.  

Konferansierer.

Base: Oppe på kulturskolen v/kopimaskinen | Oppmøte: Onsdag kl. 18:00 ved Eide ungdomsskole, forarbeid. Fredag så tidlig som mulig etter skolen. Lørdag, kl. 11:00.

Ansvar for: lage manus, informere om praktisk info, bli kjent med aktører for å lage introduksjoner, pugge navn/uttale, presentere alle påmeldte og dommere.

Kiosk.

Base: Aulaen, bak amfiet. | Oppmøte: Etter skoletid på torsdag. Så tidlig som mulig etter skoletid på fredag. Kl. 12:00 på lørdag.

Ansvar for: bestemme menyen, handle inn, ordne kiosken, lage prismeny og selge ting.  

Artistverter.

Base: Skolekjøkkenet | Oppmøte: Etter skoletid på torsdag. For alle som får lov for skolen sin og har anledning kl. 12:00 på fredag. Kl. 12:00 på lørdag.

Ansvar for: Kjøpe inn og lage mat til alle deltakerne, både fredag og lørdag. Dekorere backstage og lage god stemning der. Påse at artistene/sceneinnslagene kommer seg på scena når de skal.

Torsdag: Kjøpe inn pølse med brød og tilbehør til fredagen. Eventuelt kjøpe inn litt snacks.

Fredag: Koke pølse og gjør klar maten. Sørg for at det er varmt mat hele dagen, og klart ved ankomst fra kl. 13-15. Sette frem snacks. Handle inn pizza og snacks til lørdagen. Holde lokalet ryddig, rydd søppel, vask ting som har blitt brukt og sett tilbake på plass.

Lørdag: Ha klar snacks gjennom hele dagen. Fra kl. 15-18 skal det serveres pizza – Stek fortløpende. Holde lokalet ryddig, rydd søppel, vask ting som har blitt brukt og sett tilbake på plass. Bistå kioskarbeidere.

Sekretariat.

Base: Gangen til skolekjøkkenet | Oppmøte: På fredag om de får lov for skolen og har mulighet, kl. 12:00 på fredag, ellers så raskt som mulig etter skoletid. På lørdag, kl. 12:00.

Ansvar for: Registrere alle deltakere, gi de bånd og ID tag.  De har også ansvar for media/dokumentasjon. Ta bilder av alt som skjer, intervjue folk. Ta bilde av all kunsten, som skal lastes opp på UKM.no. Samarbeide med media folk.

Media.

Base: Gangen til skolekjøkkenet | Oppmøte: Så tidlig mulig etter skoletiden på fredag.

Ansvar for: Ta bilder av alt som skjer. Ta bilder av alle sceneinnslagene. Samarbeide med sekretariatet.

Sminkeansvarlig.

Base: Green Rom ved scena | Oppmøte: Lørdag kl. 14:00

Ansvar for: Sørge for at alle blir sminket og pyntet til scenen.