Informasjon til alle deltagere på fylkesfestivalen 2024
Hvor: Otta kulturhus og Otta videregående skole Når: 26.-28.
Hvor: Otta kulturhus og Otta videregående skole
Når: 26.-28. april 2024
Detaljert plan angående forestillinger og workshops blir sendt ut ved et senere tidspunkt.
Felles regel for alle deltagere
Alle deltagere må delta hele helgen, fra innsjekk på fredag og til og med søndagens avslutningsshow. Arrangementet er rusfritt og alle deltagere og ledere skal overnatte på Otta videregående skole og ungdomsskolen.
Ved ytterligere spørsmål angående overnatting ta kontakt (se kontaktinfo siste side).
GARDEROBELØSNING
Det er garderobefasiliteter i Pillargurihallen i nær tilknytting til skolen, med mulighet for noen egne, private garderober for de som trenger det.
TRANSPORT
UKM Innlandet setter opp busser som frakter dere til Otta. Hvor og når din buss går vil komme på egen liste. Hvis du ikke har mulighet til å bli med på oppsatt transport må ta kontakt med din kommunekontakt snarest.
TIDSRAMME FREDAG KL. 16.00 – SØNDAG KL. 16.00 – TIDSPUNKTENE KAN ENDRE SEG LITT
Fredag:
16.00 – 19.00 Ankomst og innsjekk av deltagere og ledere
17.00 – 20.00 Lydprøver til åpning og forestilling 1
17.30 – 19.00 Middag
19.30 – 20.00 Infomøte for ledere
20.15 – 20.45 Åpning av kunstutstilling
20.45 UKM-tog til parken!
21.00 – 23.30 Offisiell åpningen og FORESTILLING 1
23.30 – 00.30 Nattmat
23.30 – 01.00 Aktiviteter for den som vil
01.00 STILLE
Lørdag:
08.00 – 09.00 Frokost for alle
10.00 – Workshops
10.30 – 13.30 Lydprøver til forestilling 2
11.00 – 12.30 Lunsj
12.00 – 14.00 Aktiviteter for de som ikke er med på Forestilling 2
14.00 – 16.00 Forestilling 2
17.30 – 19.30 Lydprøver forestilling 3
16.30 – 19.30 Aktiviteter for de som ikke er med på forestilling 3
18.00 – 19.30 Middag
20.00 – 22.00 FORESTILLING 3
21.30 – 23.30 Fritid/nattmat/aktiviteter – Kino
Søndag
07.30 – 08.30 Frokost
08.30 – 09.00 Alle deltagere pakker ned alt av utstyr og greier
09.30- Øving med akkompagnatør
09.30 – 12.30 Lydprøver forestilling 4
09.30 – 12.30 Aktivitet for alle som ikke er med på forestilling 4
11.30 – 12.45 Lunsj
13.00 – 15.30 FORESTILLING 4 og avslutning
15.30 Grab n go mat på bussen
16.00 – 17.00 Slutt og vel hjem
Dette er festivalen i grove trekk. Info om hvilken forestilling du skal opptre på, hvilke workshops du skal være med på og alt det andre som skjer i løpet av festivalen kommer som egen info på ukm.no/innlandet
MAT
Alle måltider blir dekket. All mat serveres i kantina på Otta videregående skole. Det er ca. 7 minutter gåtur til nærmeste butikk.
FRAVÆRSMELDING
Dersom du trenger fraværsmelding for fredag 26. april, ta kontakt med din UKM-kommunekontakt. Hvem dette er finner du ved å gå inn på www.ukm.no og under Innlandet og din kommune.
LEDERE
Alle kommunene har med seg en eller flere voksne personer som er ledere (1 leder per 10 deltager). Lederne er dine nærmeste støttespillere denne helgen, de sover sammen med dere i klasserommet og har hovedansvar for å følge opp og ta vare på dere på best mulig måte.
ARENAER
Otta kulturhus og Otta videregående skole ligger vegg i vegg – og ungdomsskolen og Pillagurihallen ligger i gåavstand fra kulturhuset.
TEKNISKE PRØVER/LYDPRØVER/GREENROOM
Alle deltagere som skal opptre på scenen skal gå gjennom en teknisk prøve/lydprøve for å bli kjent med scenen og rommet før forestillingen. Alle scenedeltagere på en forestilling skal ha et felles opplegg i greenroom under lydprøvene.
TEKNISK UTSTYR
Alle tekniske behov skal være kartlagt på forhånd, dette følger innslaget ditt slik du meldte det på UKM lokalt. Om det er noe du føler du skulle meldt fra om kan du gjøre det til produsenten så fort som mulig. Kontaktinformasjon på han finner du nederst i dette skrivet. Husk instrumenter, minnepenn, rekvisitter og liknende som du eventuelt er avhengig av i opptredenen din.
ALLERGIER/SPESIELLE BEHOV
HUSK å melde fra til din kommunekontakt snarest dersom du har allergier eller andre spesielle behov.
Dette må meldes inn så raskt som mulig da dette må kommuniseres med de som skal lage maten til festivalen i god tid i forveien.
KOSTNADER
Å delta på fylkesfestivalen er gratis for alle deltagere. Alt som foregår i UKM-regi er gratis for dere. Dersom dere ønsker å kjøpe noe utenom måltidene, så trenger dere litt lommepenger.
REISEFORSIKRING
Det er viktig at alle deltagere har gyldig reiseforsikring. Dette er dere selv ansvarlig for å skaffe.
- All bruk av rusmiddel er forbudt. Brudd på reglene fører til hjemsending på deltakeren sin egen regning.
- Hver deltaker må møte presis til arrangementet, lydprøver og workshops.
- Det skal være ro på overnattingsrom og i ganger mellom kl. 01.00 og 07.00.
- Det er forbudt å lade mobiltelefon om natten på grunn av stor brannfare.
- Deltagere og ledere er ansvarlige for at overnattingsrommet er ryddig og holdes i orden.
- Deltagere og ledere har ansvar for egne verdisaker og eiendeler. Overnattingsrommene blir ikke låst. Tap av verdisaker dekkes ikke av arrangør.
- Hver deltaker er ansvarlig for evt. skader som denne er ansvarlig for. Skader skal meldes inn med det samme.
- Minst en leder per 10 deltakere skal bo sammen med deltagerne på overnattingsrommet.
dokumentasjon
Vi dokumenterer det som skjer på UKM gjennom www.ukm.no og sosiale medier.
Det er to grunner til at vi tar bilder og film: vi vil gi deg gode bilder og filmer du kan dele med venner og familie og vi vil vise andre hva UKM er. Vi tar blant annet stemningsbilder, scenebilder, backstagebilder og gjør intervjuer og lager små filmer som viser hva fylkesfestivalen er for noe. Vi legger ikke ut bilder, videoer som er pinlige eller setter deltagerne i et dårlig lys.
Er du i etterkant misfornøyd over noe som er publisert kan du når som helst be oss om å slette ting.
Vi vil ikke ha filmer og bilder på UKM.no som du er misfornøyd med, og sletter alt vi kan så fort som mulig. Send en e-post til slettmeg@ukm.no (husk å sende med lenke til det du vil ha slettet – da kan vi hjelpe deg enda raskere).
Har du reservert deg mot å bli tatt bilde/film av når du meldte deg på UKM, så respekterer vi selvfølgelig dette.
workshops
Det leies inn profesjonelle workshopsholdere innenfor det uttrykket du deltar med. Disse workshopene er obligatoriske og foregår på lørdag formiddag. Dere følger workshop på samme uttrykket dere stiller med på UKM. (musikere deltar på musikkworkshop, kunstnere på kunstworkshop osv) Vi vil også tilby åpne workshops senere på dagen der den som har lyst kan få prøve noe helt nytt!
Det finnes mange sjangere innenfor hvert uttrykk, vi greier dessverre ikke å dekke alle sjangere. Det er god læring og utvikling og bli kjent med andre sjangere enn sitt eget. Ofte blir man inspirert av å prøve seg på nye ting!
Liste over Workshopfordeling og mer informasjon kommer onsdag 11. april på www.ukm.no/innlandet.
publikum til forestillinger
Vi har et begrenset antall billetter til salgs per forestilling. Billettene koster kr. 100,- pluss billettavgift for voksne og gratis for ungdom til 21 år. Dersom du kjenner noen som har lyst til å se på sceneforestillingene er det veldig flott! Vi ønsker oss full sal og stormende jubelJ
Vi oppfordrer familie/venner/besøkende til å kjøpe billetter på nett på forhånd da forestillingene fort kan bli utsolgt.
Program og billettinformasjon legges ut på www.ukm.no/innlandet onsdag 11. april.
pakkeliste
- Sovepose (ikke mulig å låne, så viktig å huske!)
- Liggeunderlag (og evt. pute) (ikke mulig å låne, så viktig å huske!)
- Toalettsaker og håndkle
- Det dere evt. trenger for å opptre; rekvisitter, klær, minnepenn (med musikk) etc.
- Evt. medisiner dersom du bruker dette.
- Lommepenger (det trenger du strengt talt ikke, men det er mulig å stikke en tur på butikken for den som ønsker det)
- Drikkeflaske
- Klær etter vær og gode sko til å gå i (sjekk værmeldingen før du pakker)
- Egnede klær til workshop og klær du eventuelt ønsker å bruke til redesign (ta med gamle filler du vil gi et nytt liv!)
- UKM OPPTOG: på fredag går alle deltagerne samlet i et stort tog til parken i Otta og åpningsforestillingen! Her ønsker vi at alle tar med noe som lager lyd: et instrument, noe å blåse i, noe å slå på og så videre. Og gjerne noe fargerike klær eller en hatt eller parykk!
NB! Unngå å ta med mye verdisaker da dette oppbevares på eget ansvar. (Eventuelt tap dekkes ikke av arrangør)
Kontaktinfo:
Ta kontakt med Gaute Schrøder (gausch@innlandetfylke.no, tlf.: 456 67 735) hvis dere har andre spørsmål.