For kommunekontaktene i Østfold
UKM Østfold – Årshjul 2025
JANUAR – DESEMBER: Lokale arrangement
JANUAR – SEPTEMBER: Videresende til UKM-festivalen i Østfold
JANUAR – SEPTEMBER: UKM-turné 2025
FRIST 15. APRIL: Nominere til Landsfestivalen
21.-25. JUNI: UKM-festivalen (Landsfestival) 2025 i Trondheim
17.-18. OKTOBER: UKM-festivalen i Østfold 2025 i Halden
27.-28 – OKTOBER: UKM forum 2025 i Fredrikstad
Sjekkliste – nominering til landsfestivalen 2025
✅ Krav: Må være mellom 15-20 år.
✅ Må sjekke at de kan være med fra 21.-25. oktober.
✅ Må sende video av sceneinnslag og bilde av kunst-innslagene
✅ Må videresende innslaget i UKM-systemet
UKM Østfold skal ha med seg rundt 25 ungdommer til UKM-landsfestivalen og vil gjøre en utvelgelse. Vi vil ha med ulike sjangere og at innslagene er fra ulike steder i Østfold. De som blir valgt ut tar vi kontakt med også sender vi ut liste til alle kommunekontaktene når listen er avklart.
Sjekkliste – videresending til UKM-festivalen i Østfold 2025
✅ Krav: Må være mellom 13-20 år.
✅ Spørre personene/innslagene dere videresender om de kan være med 18. oktober.
✅ Det er valgfritt for deltakere å overnatte fra fredag til lørdag, men vi håper det oppfordres til dette.
✅ Videresende innslaget i UKM-systemet
Last ned infoskriv 1 – Kvoter og krav 2025.
All kontakt med deltakerne foregår gjennom kommunekontakten bortsett fra noen felles SMS, som også blir sendt ut til dere ledere. Informasjon om festivalen kan dere finne her på ukm.no/ostfold.
Promotering
I Dropbox- og Onedrivelinken finner du forslag til plakater, filmer, bilder, tekster og mer du kan bruke i din promotering av UKM. Plakatene er laget i Power Point så du skal ha mulighet til å redigere.
Du finner mer info i denne Dropbox-linken.
Du finner mer info i denne Onedrive-linken.
Sjekkliste – Forslag til UKM-promotering
✅ Oppdatere ukm-nettsiden. Både hovedsiden (ukm.no/kommune og arrangementsiden)
✅ Informasjon på kommunens sider eller andre kanaler kommunen styrer.
✅ Sende epost til ungdomsskolene: musikk-lærere/salogscene/kunstoghåndverk
✅ Dialog eller epost til kulturskolene
✅ Legge til arrangementet på Visit Østfold sin kalender.
✅ Legge til arrangementet i andre lokale web-kalendere
✅ Sende SMS til fjorårets deltakere
✅ Informerer egen organisasjon: Feks. poste informasjon på Teams, eller sende epost.
✅ Henge opp fysiske plakater på synlige steder
✅ Henge opp banner
✅ Personlige meldinger til deltakere dere tror vil være med
✅ Fysisk skolebesøk: Informasjon i klasserom eller andre måter.
✅ Omtale i lokalavisa: Hva har nyhetsverdi? Jubileum, deltakere for første gang? osv.
✅ Stand: For eksempel på folksomt sted, sammen med ungdommer.
✅ Melde i fra til NAV. De har kanskje grupper som ønsker å bli involvert.
✅ Annonsere: på sosiale medier eller lokalavisa
✅ Oppdatere Sosiale medie-kanaler.